Sådan kommer I i gang

Jump4fun foreningsopstart og instruktøruddannelse er grundstenene for at komme godt i gang med Jump4fun i foreningen.

Jump4fun foreningsopstart:

1½ time opstartsmøde med udvalgte bestyrelsesmedlemmer og instruktører.

Indhold i opstartspakke:

• Målgruppe: Børn med motoriske, kognitive og sociale udfordringer herunder børn med diagnoser, overvægtsudfordringer, børn der ikke er motorisk alderssvarende, børn med angst og generelt sociale udfordringer.
  • Rekruttering: Sundhedsplejen, PPR, skolen, fritidshjem, overvægtklinikker og Julemærkehjem

Jump4fun instruktøruddannelse:

En 11 timers uddannelse over to dage.

Uddannelsesdag 1:

• 7 timer (lørdag/søndag) hos DGI

Uddannelsesdag 2:

• 4 timer (hverdagsaften) hos DGI eller online

Uddannelsens indhold:

• Lær Jump4fun at kende, hvorfor, hvordan og for hvem (målgruppe, udfordringer og rammen for Jump4fun)
  • Vi sparker gang i selvværd, trivsel og bevægelsesglæden (Boost trivslen og den gode modtagelse)
  • Lav en sjov, motiverende og inkluderende træning på et mangfoldigt hold (praktiske øvelser, træning og gode lege)
  • Motivation og fortsat idrætsdeltagelse (Fællesskab, udvikling og bevar legen)

Kontakt den lokale Jump4fun-projketleder i din DGI-landsdel for at høre nærmere. Vi glæder os til samarbejdet.