Instruktørens rolle

Jump4fun-hold kræver mere af instruktørerne end sædvanlige foreningshold, men DGI hjælper jer godt på vej, og klæder jer på til at skabe velfungerende mangfoldige Jump4fun-hold.

En Jump4fun-instruktør og -hjælpeinstruktør skal have viden om og evne til at lære fra sig i den pågældende idræt. Derudover skal trænerne også have et socialt engagement og have lysten til at skabe rummelige og motiverende foreningshold og -fællesskaber med plads til alle. Din DGI-landsdel står til rådighed med en instruktøruddannelse, støtte og sparring, som er specifikt målrettet dig, der gerne vil træne Jump4fun-hold.

Instruktøren tilbydes:

• Uddannelse med fokus på træning af børn i sårbare positioner eller med særlige behov.
  • Vidensdeling og netværk med andre idrætsforeninger og instruktører i DGI.
  • En fantastisk mulighed for at gøre en forskel for børn med særlige behov.
  • Træningsmateriale med inspiration til øvelser etc. rettet mod målgruppen.

Instruktørens kerneydelser:

• Varetagelse af Jump4fun-træninger.
  • At hjælpe deltagerne til en god opstart og deltagelse i foreningslivet.
  • At være engageret, nærværende, opmærksom og respektfuld over for børnene og deres familier og klar til at yde en stor indsats i form af hjælp til selvhjælp.
  • At registrere deltagerens navne, fødselsdage, kontaktoplysninger, start og slutdato samt fremmøde.
  • At sikre, at det kun er børn fra den aktuelle kommune, der deltager på Jump4fun-holdene, medmindre der er indgået særlig aftale imellem Jump4fun og kommunerne herom.
  • Eventuelt at motivere til deltagelse i Jump4funs fællesarrangementer, hvis parterne har lavet aftale om sådanne.
  • Eventuelt at hjælpe med udslusning/overgang til traditionelle foreningshold, hvis et barn på Jump4fun-hold har lyst til det.