Foreningens involvering

Jump4fun-hold kræver mere af instruktørerne end sædvanlige foreningshold, og det er derfor vigtigt, at bestyrelsen prioriterer og bakker op om et Jump4fun-hold.

Foreninger, der etablerer Jump4fun hold, får:

• Et økonomisk foreningsbidrag, der dækker de færre indtægter, som et Jump4fun-hold betyder
  • Uddannelse af Jump4fun-instruktører.
  • Samarbejde med kommunen om rekruttering til holdene fx via den kommunale sundhedspleje, skoler og SFO.
  • Presseomtale og informationsmateriale.
  • Netværk med andre idrætsforeninger, der har Jump4fun-hold.
  • Samarbejde med DGI og den lokale kommune omring Jump4fun.

Forventninger til foreningen:

• At skabe rammer for gennemførelse af de aftalte Jump4fun-aktiviteter herunder: At sikre lokaler og instruktører til ugentlig(e) træning(er) á en times varighed pr. gang.
  • At samarbejde med kommunale aktører omkring rekrutteringen til hold.
  • At understøtte instruktørernes engagement.
  • At bruge tid på at markedsføre og skabe synlighed omkring Jump4fun-hold på fx hjemmeside, i lokalaviser, skoler med videre.
  • At varetage økonomi forhold til lokale leje, aflønning af instruktører med mere.
  • At samarbejde med kommunen omkring udbetaling ved særlige kontingentordninger, fx fritidspas.
  • At indhente børneattester på alle instruktører.
  • At indhente fototilladelser på børnene (ved behov).
  • Sikre, at det kun er børn fra den aktuelle kommune, der deltager på Jump4fun-holdene, medmindre der er indgået særlig aftale imellem Jump4fun og kommunerne herom.