Ny hjemmeside til Struer Golfklub: ”Bedre til at modtage nye”

Struer Golfklub følte sig begrænset af deres gamle hjemmeside, som ikke var tidssvarende. Sammen med DGI Vestjylland har klubben nu lavet en ny hjemmeside, som de med stolthed sender medlemmer, gæster og mulige medlemmer ind på.

Struer Golfklub fik penge til den nye hjemmeside fra Sparekassen Danmark Fonden Vendsyssel.

En forenings hjemmeside er et af de vigtigste mødesteder med nye såvel som nuværende medlemmer – og netop derfor ærgrede det Struer Golfklub, at deres gamle hjemmeside efterhånden var blevet til en modspiller i stedet for en medspiller i mødet med de mange golfspillere, som hver dag brugte hjemmesiden.

I foråret 2024 bestemte klubben sig for at gøre noget ved problemet, da DGI Vestjylland kontaktede dem med henblik på en ny hjemmeside. Efter fire måneder havde klubben en ny hjemmeside, og det glæder bestyrelsesmedlem Martin Lundsager:

”Den ser moderne, præsentabel og frisk ud. Den giver et godt førstehåndsindtryk”.

Den modsatte ende af følelsesregisteret var i brug før klubben fik sin nye hjemmeside – her var frustrationen nærværende.

”Helt forfærdeligt”, beskriver Helle Thulstrup, ansvarlig for events og kommunikation i Struer Golfklub, da hun bliver spurgt, hvordan følelsen med den gamle side var.

”Man var låst, fortæller Helle om de manglende muligheder i programmet og fortsatte: ”Det gjorde vores image og præsentation af klubben dårligere.”

Kendskab til foreningslivet gav tryghed

Før kontakten med DGI havde klubben haft kontakt med en anden leverandør. Fornemmelsen var udmærket, men noget manglede. Da kontakten med DGI blev indledt, vidste de hvad.

”Ved opstartsmødet kunne man mærke, at DGI har et godt kendskab til foreningslivet, og hvad forskellige foreninger har brug for,” lød det fra Martin, der sammen med Helle var holdet bag golfklubbens nye hjemmeside. Også hun så en afgørende forskel i samtalen med DGI:

”Dialogen var en helt anden, når man sad overfor en sælger. Jeg var mere tryg ved DGI.”

Efter opstartsmødet gik klubben og DGI i dybden med designet af hjemmesiden – hvordan skal forsiden se ud? Hvordan skal menuen opbygges? Hvem er de vigtigste målgrupper for klubben og hvordan skal det afspejles?

DGI begyndte at bygge hjemmesiden ud fra klubbens ønsker. Et opfølgende møde justerede de småting, som klubben ville have ændret, og 1. juli var klubben klar til at se den nye hjemmeside erstatte den gamle – fire måneder efter de begyndte.

”Jeg føler mig tryg i at henvise til hjemmesiden”

Mens hjemmesiden blev bygget, stod Struer Golfklub med flere andre projekter samt en højsæson, hvor mange biler på p-pladsen viste, at der var masser af aktivitet i klubben og på banerne.

”Når gæsterne føler sig velinformerede, når de kommer, så er vi lykkedes”

Helle Thulstrup, event og kommunikation Struer Golfklub

Nu står klubben med en splinterny hjemmeside, og tilfredsheden hos Martin, Helle og resten af klubben er stor.

”En vægt er fjernet fra skuldrene,” fortæller Helle, som allerede har fået god feedback fra medlemmerne. Hun er ikke længere betænkelig ved at henvise til hjemmesiden, som nu er mere overskuelig og simplere i form og indhold:

”Vi er bedre til at modtage nye, og jeg føler mig tryg i at henvise til hjemmesiden,” fortæller Helle og fortsætter:

”Når gæsterne føler sig velinformerede, når de kommer, så er vi lykkedes.”

Nysgerrighed vejen frem

Nysgerrighed har været et nøgleord for Helle, som står for den daglige drift af hjemmesiden. Interessen og lysten til at lære mere har gjort processen nemmere. Når uundgåelige bump opstår, er DGI’s udvikler kun et opkald væk. Samtidig har hun hyppigt brugt flere digitale værktøjer til at besvare mange af de spørgsmål, som dukker op i arbejdet med en helt ny hjemmeside.

”Man kan finde svar på meget gennem hjemmesidens system, ChatGPT og YouTube.”

Hjemmesiden er fuldt oppe at køre og selvom nogle få medlemmer nu skal vænne sig til at finde bestemte informationer nye steder, så er Struer Golfklub overordnet ovenud tilfreds med deres nye hjemmeside – en side de stolt henviser til.