Deltagerinfo

Det er vigtigt, at du inden løbet har orienteret dig i nedenstående retningslinjer og deltagerinformation. Der er mange mennesker til stede på dagen, og vi forventer derfor, at alle deltagere er bekendt med nedenstående.

Afhentning af startnummer og t-shirt 

Du skal selv afhente dit startnummer og evt. t-shirt inden løbet.
Udlevering af startnumre og t-shirts foregår på Tolbod Plads fredag (tidspunkt kommer), lørdag (tidspunkt kommer) og søndag fra kl. 07.30

Omklædning

Der er i begrænset omfang mulighed for omklædning på stævnepladsen i telte, hvor du kan klæde om. Teltet er placeret i forbindelse med bagageteltet foran Aalborghus Slot. Omklædning er kønsopdelt i to telte, og der er ikke mulighed for bad. 

Fartholdere

For at hjælpe dig med at disponere dine kræfter under løbet, har vi fartholdere på halvmarathon-distancen, som sikrer en sluttid under 1:30, 1:40, 1:50, 2:00, 2:10, 2:20, 2:30 og 3:00. Det vil sige, at du kan løbe sammen med en fartholder, og komme ind lige før tiden, der er angivet på beachflaget, som vedkommende løber med på ryggen. Fartholderne er tydelige under hele løbet.

Det er ikke tilladt at have cyklende ledsagelse på ruten - overtrædelse medfører diskvalifikation.

Depoter

Der er fem depoter på halvmarathon-ruten og 2 på kvart marathon ruten - foruden det lækre målområde, som også byder på energi og væske til alle deltagere. Du kan forvente væske på alle depoterne og energi på udvalgte depoter.

Tidtagning

Der er chiptid på både kvart marathon- og 21 km ruten, så vi sikrer korrekt tid. Du får en netto tid - dvs. tid fra du krydser startstregen til du løber over mållinjen. Undervejs vil du få mellemtid på 5, 10, 15 og 20 km - og det gør bl.a. at dine nærmeste kan følge med i, hvor på ruten du befinder dig. Der vil nemlig være livetracking i år.

Umiddelbart efter løbet er dine mellemtider og sluttid tilgængelig online.