#WeAreTheNorth

Det har været et kæmpe eventyr at bevæge verden. Reaktionen i både Danmark og verden har føltes særligt betydningsfuldt og vi er taknemmelig for at få lov til at sætte fokus på aktive fællesskaber.

DGI Verdensholdet på besøg i Norge i 2022
Sikke en oplevelse. Sikke en turné!

Vi er fulde af begejstring efter vores DK-TOUR, og den positive måde publikum har taget imod os. Tusind tak! Det var en sand fornøjelse!
Tak til alle, der har været med til at gøre holdets mission muligt – både workshopdeltagere, tilskuere og vores samarbejdspartnere

Vi tror på en sund livsstil, og vi arbejder aktivt for at gøre en forskel. Og det er lykkedes!

Norden venter

En vild Danmarksturné sluttede på allerbedste vis, hvor publikum var i festhumør, og gymnasterne gav det sidste, de havde i sig. Få dage efter forlod Verdensholdet Danmark, hvor den følgende måned venter en spændende nordisk turné. Turen går til vores nabolande Sverige og Norge, og ligesom på verdensturnéen skal gymnasterne også i Norden forberede sig på anderledes oplevelser og underlag at optræde på.

Via shows og workshops styrker verdensholdsgymnasterne bevidsthed om egen nordisk identitet hos nordiske børn og unge via bevilgede midler fra A.P. Møller Fonden. Dette gøres bl.a. gennem ung-til-ung aktiviteter og dialog. ​​

Derudover styrker DGI Verdensholdet den nordiske relation via samarbejde omkring aktiviteter på tværs af ambassader, foreninger og organisationer.

Indsatsen vokser

DGI Verdensholdet besøger Sverige og Norge for at fortsætte indsatsen, der blev igangsat i 2022, der har til formål at styrke nordiske børn og unges bevidsthed om nordisk identitet og idrættens roller heri. Ud over, at det er lykkedes at styrke bevidstheden, tilknytningen og engagementet hos DGI Verdensholdets 28 unge gymnaster, så har indsatsen allerede skabt stor engagement lokalt i landene.

Gennem workshops, foredrag og kulturarrangementer fortsætter det videre arbejde med at få indsatsen til at vokse lokalt og i de nordiske venskabsforeninger. Nogle af foreninger som DGI Verdensholdet tidligere har besøgt fortsætter i projektet og er endnu engang klar til at tage imod holdet med åbne arme.

Når Verdensholdet optræder i Odense, afslutter de 15 måneders turné med flotte optrædener i Danmark, en verdensturné og en nordisk turné, hvor fællesskabet med vores nordiske naboer har været i centrum. Holdet har bevæget børn og unge i 11 lande, og vi er stolte af det aftryk de har sat både herhjemme og ude i verden.

Mette Holm Rod, General Manager DGI Verdensholdet

Som en del af styrkelsen af naboskabet i norden og den nordiske identitet er de skandinaviske foreninger inviteret med til Landsstævnet i Vejle i 2025.

Vi gentager succesen – ses den 4. juli
Den nordiske turné slutter i Danmark den 4. juli, hvor holdet laver et stort afslutningsshow i ODEON i Odense. Det er kulminationen på gymnasternes målrettede indsats, sammenhold og arbejde på tværs af grænser. For publikum er det en mindeværdig oplevelse, der sikrer, at drømmene lever videre i nye og stærkere lokale fællesskaber.​

Genoplev stemningen fra showet, eller oplev showet og stemningen, når holdet viser showet KATA for allersidste gang. Vi glæder os til et flot afslutningsshow i ODEON i Odense den 4. juli!