Påskestævne for U09-U17/U19ABCD i Solrød, Havdrup og Karlslunde
Fjer, fællesskab, fede kampe og forrygende stemning. Er du klar til Påskestævnet 2025? Vi glæder os til at holde påsketraditionen i hævd og fylde hallerne med glade ungdomsspillere. Forhåbentlig kommer både du og alle dine badmintonvenner!
Påskestævnet afholdes i et tæt samarbejde mellem Solrød Strand Badmintonklub og DGI Midt- og Vestsjælland.
Til denne og andre åbne individuelle turneringer kan flere niveauer være med, så du kan komme ud og spille mod modstandere på dit eget niveau. Vi spiller i årgange og rækker og følger reglementet for individuelle turneringer og ranglistereglementet.
Rækker:
U9D
U11ABCD
U13ABCD
U15ABCD
U17/19ABCD
Alle rækker spiller mandag den 21. april 2025.
Priser:
U9-U11: 125 kr./single, 165 kr./double (82,50 kr. pr. spiller)
U13: 135 kr./single, 175 kr./double (87,50 kr. pr. spiller)
U15-U17/19: 145 kr./single, 185 kr./double (92,50 kr. pr. spiller)
Haller:
Påskestævnet afvikles i Solrød Idrætscenter, hal 1, 2, 3 og 4, Havdrup Idrætscenter, hal 1 og 2 og Karlslunde Hallerne, hal 1, 2 og 3. Beslutningen om, hvilke rækker, der spiller i hvilke haller, træffes først under programlægningen af turneringen.
Er du og dine forældre nye i badminton? Så er der gode råd at hente her.
Husk også at blive medlem af vores Facebookside, hvor vi poster om badminton og kun badminton.
www.facebook.com/badminton.midtogvestsjaelland? Smid et like og du er med :-)
1. Du kan spille i to kategorier: HS, DS, HD eller DD. Da turneringen skal afvikles på en enkelt dag, tilbyder vi desværre ikke MD.
2. Du kan tilmelde dig med X-makker i double.
3. Ranglistefilen fra fredag efter tilmeldingsfristen benyttes.
4. Der spilles om medaljer i alle rækker. Vi uddeler medaljer til 1. pladsen, 2. pladsen ved 5 eller flere spillere/par og 3. pladsen ved 10 eller flere spillere/par.
5. Vi vil under turneringen trække lod om diverse præmier såsom greb, nøgleringe, håndklæder, drikkedunke og tasker.
6. Der vil under turneringen blive spillet med bolde af mærket Yonex Aerosensa 40.
7. Hallens cafeteria vil så vidt muligt være åbent under hele turneringen. Er andet gældende, vil vi oplyse om dette i det endelige program.
8. Alle singlerækker spilles som pulje-cup. Er der tid til det, afvikler vi også doublerækkerne som pulje-cup. Puljer i størrelser à 4 spillere/par prioriteres. Men det kan blive aktuelt med nogle puljer à 3 eller 5 spillere/par.
9. Vi forsøger at lægge programmet, så den enkelte række afvikles over kortest mulig tid, men sæt venligst hele dagen af.
10. Ved lav tilslutning til diverse rækker kan spillere blive rykket til andre årgange/rækker (fx fra U11B til U13C). Dette er for at undgå aflysninger. Pointgivningen vil være uændret.
11. Ved ekstra mange tilmeldinger er det muligt, at nogle kategorier annulleres, så vi kan afvikle turneringen inden for rimelig tid.
12. Vi seeder altid fra C-rækken og op.
13. Det er ikke muligt at tilmelde i to forskellige rækker (fx single i U13C og double i U13B). Spillere, der er tilmeldt i 2 forskellige rækker, vil blive flyttet til samme række. Er man fx tilmeldt i U13C single og U13B double, vil man blive blive flyttet, så der udelukkende spilles i U13B.
14. Vi sigter efter, at programmet starter kl. 8 og er afsluttet senest kl. 18. Det kan dog blive nødvendigt at udvide spilletiden i begge ender.
15. Af hensyn til planlægning af turneringen, åbnes der ikke for eftertilmeldinger efter tilmeldingsfristen den 3. april.